fbpx
Źródło: kolejedolnoslaskie.pl

styczeń 2022

14

10:01:27

Koleje Dolnośląskie: ALSTAL rozbuduje halę serwisową

Koleje Dolnośląskie podpisały umowę z nowym wykonawcą rozbudowy hali serwisowej w Legnicy. Inwestycję o wartości 65 mln zł zrealizuje konsorcjom ALSTAL Grupa Budowlana oraz ALSTAL Investment.

Źródło: kolejedolnoslaskie.pl

Podpisana 13 stycznia umowa zakłada realizację wszystkich prac w ciągu 14 miesięcy. Pierwsze prace budowlane w bazie serwisowej w Legnicy rozpoczną się w lutym i potrwają do końca marca 2023 roku.

"Cieszę się, że udało nam się doprowadzić pierwszy etap tej inwestycji, związany z wyłonieniem wykonawcy, do szczęśliwego finału" – zaznacza Witold Idczak, wiceprezes Kolei Dolnośląskich. – "Nowa hala pozwoli nam na dużą samodzielność w zakresie okresowych przeglądów i napraw taboru, a w konsekwencji również przyniesie oszczędności. Rozbudowa zaplecza serwisowego jest ważnym elementem realizacji strategii rozwoju Kolei Dolnośląskich w najbliższych latach. Zainwestowaliśmy w tabor, rozbudowa zaplecza jest naturalnym uzupełnieniem tych działań." 

Doświadczony wykonawca

Firma ALSTAL specjalizuje się w projektowaniu i generalnym wykonawstwie inwestycji budowlanych. To właśnie jedna z ich spółek – ALSTAL Grupa Budowlana – odpowiedzialna była za budowę centrum serwisowego Kolei Wielkopolskich, które powstaje w Wągrowcu (woj. wielkopolskie).

"Całkiem niedawno zakończyliśmy tę inwestycję, właśnie ją przekazujemy. To bardzo podobny obiekt do tego, który już niebawem zrealizujemy dla Kolei Dolnośląskich" – powiedział Jarosław Szczupak, prezes zarządu spółki ALSTAL Grupa Budowlana. – "Mamy obszerne dossier kontraktów. Największy obiekt, jaki budowaliśmy, to Termy Maltańskie w Poznaniu. Na naszym koncie jest także Opera, obiekt dla dolnośląskiego przewoźnika zostanie zrealizowany w terminie i będzie najwyższej jakości" - dodał. 

Rozbudowana hala serwisowa Kolei Dolnośląskich będzie wyposażona m.in. w wiaty, drogi wewnętrzne, nadziemną i podziemną infrastrukturę techniczną, zbiorniki i dystrybutory paliwa. Dzięki rozbudowie obiektu przewoźnik będzie miał do dyspozycji cztery tory o długości 120 metrów oraz jeden tor przeznaczony na całoroczną myjnię automatyczną. 

Wsparcie samorządu województwa

Koszt modernizacji obiektu szacowany jest na 65 mln zł, a część wydatków zostanie pokryta z dofinansowania Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. Środki pochodzą z unijnego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020. Początkowa kwota 30,5 mln zł, przekazana przez UMWD, została zwiększona do 48 mln.

"Pierwotnie łączny koszt rozbudowy szacowany był na około 45 mln zł, lecz z uwagi na rosnące ceny materiałów budowlanych wydatki związane z modernizacją hali serwisowej wzrosły. Dlatego zarząd województwa dolnośląskiego zdecydował o zwiększeniu kwoty dofinansowania, co pozwoli nam na realizację inwestycji i dalszy rozwój kolei pasażerskich w regionie" – podkreśla Wojciech Zdanowski, wiceprezes Kolei Dolnośląskich.

Poprzednie dwa postępowania związane z wyborem wykonawcy hali zostały unieważnione przez Krajową Izbę Odwoławczą w odpowiedzi na odwołania poprzednich oferentów. 23 grudnia 2021 r. Koleje Dolnośląskie po raz trzeci dokonały wyboru i w styczniu doszło do podpisania umowy z wykonawcą. 

Źródło: kolejedolnoslaskie.pl

Źródło tekstu: kolejedolnoslaskie.pl/Serwis Kolejowy


Podziel się

Najczęściej czytane

Kontakt

Redaktor naczelny
Mateusz Wójtowicz
naczelny@serwiskolejowy.pl
Ul. Dąbrowskiego 6
87 - 100 Toruń
magnifiercross
Napisz do nas! linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram