fbpx
Źródło: PKP PLK S.A.

Styczeń 2022

17

9:01:58

Warszawa Zachodnia: peron 7 już dostępny

Podróżni na Warszawie Zachodniej od niedzieli 16 stycznia korzystają już z dwóch nowych peronów. Do nowego peronu nr 6 dołączył peron nr 7. Zostało zbudowane zadaszenie, szerokie przejście podziemne oraz centrum sterowania ruchem. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zwiększy komfort obsługi podróżnych i sprawność kolei w warszawskim węźle kolejowym. Projekt za ok. 2 mld zł ubiega się o dofinansowanie ze środków unijnych POIiŚ.

Źródło: stolicadobrychrelacji.pl

Od 16 stycznia podróżni na Warszawie Zachodniej korzystają z kolejnego nowego peronu – numer 7. Analogicznie do otwartego w grudniu peronu nr 6, dostęp do pociągów jest pod nowym szerokim zadaszeniem. Peron został oświetlony. Przygotowano ławki i dwie osłonięte „poczekalnie”. Informacje zapewniają tablice i gabloty z rozkładami. Z nowego peronu nr 7 przewidywana jest odprawa około 30 pociągów dalekobieżnych i regionalnych. Dojście do nowego peronu nr 7, na obecnym etapie przebudowy stacji, zapewni kładka.

Podróżni korzystają z 200-metrowego odcinka kładki od ul. Tunelowej. Tędy zapewniony jest dostęp na perony nr 6, 5 a od 16 stycznia do peronu nr 7. Od peronu nr 5 otwarte jest przejście podziemne w stronę Al. Jerozolimskich.

Na stacji prowadzone są prace związane z budową peronu nr 8 oraz przejścia podziemnego i tunelu tramwajowego. Na stacji i w jej obrębie ułożono dotychczas 6 km nowych torów i sieci trakcyjnej, którą rozwieszono na ok. 150 słupach. Zamontowano 43 rozjazdy.

Kończy się część prac przy zadaszeniu hali peronowej. Wykonawca montuje panele wysokiej wiaty nad peronem nr 8. Obiekt na wysokości 11 m przykryje osiem peronów. Również kładka dla pieszych zyskuje obudowę miedzianego koloru. Powstaje lokalne centrum sterowania z komputerowymi urządzeniami. Gotowa jest elewacja budynku. W środku układane są instalacje i prowadzone są roboty wykończeniowe. LCS zapewni sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego.

Na Warszawie Zachodniej wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży w aglomeracji oraz dalekobieżnych z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują za ok. 2 mld zł netto projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia”. Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.

Źródło: stolicadobrychrelacji.pl

Źródło tekstu: PKP PLK S.A./Serwis Kolejowy


Podziel się

Najczęściej czytane

Kontakt

Redaktor naczelny
Mateusz Wójtowicz
naczelny@serwiskolejowy.pl
Ul. Dąbrowskiego 6
87 - 100 Toruń
magnifiercross
Napisz do nas! linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram