luty 2022
02
8:02:00
Alstom podpisał umowę ramową na dostawę do 50 lokomotyw elektrycznych Traxx trzeciej generacji dla belgijskiego Société Nationale des Chemins de Fer Belges (SNCB) do użytku w ramach usług pasażerskich. Pierwsze stałe zamówienie o wartości około 120 mln euro obejmuje projekt, produkcję i homologację 24 lokomotyw. Dostawy mają rozpocząć się w 2026 roku.
Te nowe lokomotywy będą wykorzystywane do podróży krajowych i transgranicznych w zelektryfikowanych sieciach w Belgii, Holandii, Luksemburgu i Niemczech, w tym na wielu liniach dużych prędkości. Są przeznaczone do użytku z różnymi elektryfikacjami systemów w różnych krajach i są wyposażone w system sygnalizacji ETCS, a także wszystkie wymagane konwencjonalne systemy sygnalizacji.
"Chcielibyśmy podziękować firmie SNCB za zaufanie do naszych rozwiązań transportowych. Lokomotywa Traxx to najbardziej zrównoważone rozwiązanie w zakresie mobilności w swojej kategorii, które może pochwalić się sprawdzoną niezawodnością i zoptymalizowanym cyklem konserwacji" – powiedział Bernard Belvaux, dyrektor zarządzający Alstom Benelux.
Rozwój tej nowej generacji lokomotyw opiera się na sprawdzonym sukcesie platformy Traxx. W ciągu ostatnich 20 lat na całym świecie sprzedano ponad 2400 sztuk. Zostały zatwierdzone w 20 krajach i pokonują roczny dystans ponad 300 milionów kilometrów. W krajach Beneluksu prawie 280 lokomotyw Traxx jest już w eksploatacji komercyjnej.
Lokomotywa Traxx trzeciej generacji zapewnia zwiększoną wydajność operacyjną: porusza się z prędkością 200 km/h, zapewnia zwiększoną elastyczność i spełnia najnowsze wymagania standardów bezpieczeństwa TSI. Charakteryzuje się również wyższą wydajnością energetyczną, a odstępy między konserwacjami zostały wydłużone o 33%, aby poprawić dostępność i zmniejszyć obciążenie konserwacyjne.
Nowa lokomotywa Traxx została zaprojektowana w zakładzie Alstom w Mannheim i jest produkowana w zakładzie w Kassel (Niemcy). Wózki są dostarczane przez zakład Siegen (Niemcy), a konstrukcje nadwozia produkowane są we Wrocławiu (Polska). Zakład Alstomu w Charleroi zapewni krajowe systemy sygnalizacji dla czterech krajów oraz system ETCS poziomu 2.
Źródło tekstu: alstom.com/Serwis Kolejowy