fbpx
Źródło: alstom.com

Luty 2022

10

9:02:00

Alstom: dostawa ostatniej lokomotywy elektrycznej do Azerbejdżanu

Alstom świętuje dostawę 40. lokomotywy ciężarowej Prima T8 AZ8A w ramach kontraktu dla Kolei Azerbejdżan (ADY).

"Ostateczna dostawa to kamień milowy, który zawsze świętujemy. Szczególnie ważna jest dla nas wysyłka lokomotyw do Azerbejdżanu, ponieważ jest to nasz pierwszy kontrakt eksportowy do Kazachstanu. Pomimo wszystkich trudności, jakie stwarza pandemia, udało nam się osiągnąć ten kamień milowy dzięki zaangażowaniu naszego zespołu. Lokomotywy te odgrywają kluczową rolę w zwiększaniu zdolności przewozowych w obrębie Azerbejdżanu, a ponadto przyczyniają się do realizacji ambitnych celów zwiększenia potencjału tranzytowego transkaspijskiego korytarza kolejowego. Kontynuujemy rozwój naszej bliskiej współpracy z Kolejami Azerbejdżańskimi, w tym organizację utrzymania taboru lokomotyw oraz realizację projektów sygnalizacji kolejowej". - powiedział Kanat Alpysbayev, dyrektor zarządzający Alstom w Azji Zachodniej i Środkowej.

W 2014 roku ADY podpisało kontrakt z Alstom na 288 mln euro na 50 lokomotyw elektrycznych, w tym 40 ciężkich lokomotyw towarowych Prima T8 AZ8A wyprodukowanych w JV EKZ Alstomu w Nur-Sultan w Kazachstanie oraz 10 lokomotyw pasażerskich Prima M4 AZ4A wyprodukowanych w Belfort we Francji i dostarczony do Azerbejdżanu. Prima T8 firmy Alstom to jedna z najpotężniejszych lokomotyw elektrycznych na świecie. Model ten to dwusekcyjna lokomotywa towarowa o masie 25 ton na oś, która może holować do 9000 ton i poruszać się z prędkością 120 km/h, z zainstalowaną mocą ciągłą 8,8 MW. Prima T8 AZ8A jest przeznaczona do pracy w temperaturach od -25°C do 50°C. Wymaga minimalnej konserwacji i zapewnia wysoki poziom niezawodności oraz niskie koszty cyklu życia dzięki swojej modułowej konstrukcji.

Asortyment Prima firmy Alstom obejmuje wszystkie segmenty rynku lokomotyw, od transportu ciężkiego, towarowego i pasażerskiego po manewry i prace torowe. W ciągu ostatnich 20 lat na całym świecie sprzedano ponad 3200 lokomotyw Prima (ponad 4600 sekcji).

Alstom jest obecny w Azji Zachodniej i Środkowej, zatrudnia ponad 1000 osób, trzy biura krajowe w Kazachstanie, Azerbejdżanie i Uzbekistanie, pięć składów, centrum napraw i dwa zakłady, EKZ w Nur-Sultan zajmujący się produkcją i konserwacją lokomotyw elektrycznych oraz produkcją pojazdów pokładowych transformatorów, oraz KEP w Ałmaty do produkcji maszyn zwrotnicowych. Alstom wnosi istotny wkład w rewitalizację branży mobilności w regionie i rozwój jego gospodarki.

EKZ, spółka joint venture Alstomu, zatrudnia około 850 osób i pracuje nad dostawami i konserwacją lokomotyw elektrycznych Prima zamówionych przez KTZ, państwową spółkę kolejową Kazachstanu i rynki eksportowe, takie jak Azerbejdżan.

Źródło tekstu: alstom.com/Serwis Kolejowy


Podziel się

Najczęściej czytane

Kontakt

Redaktor naczelny
Mateusz Wójtowicz
naczelny@serwiskolejowy.pl
Ul. Dąbrowskiego 6
87 - 100 Toruń
magnifiercross
Napisz do nas! linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram