fbpx
Źródło: alstom.com

Luty 2022

10

8:02:00

Szwecja: Alstom dostarczy 40 nowych tramwajów do Göteborga

Alstom otrzymał zamówienie o wartości 100 mln euro na dostarczenie 40 nowych tramwajów do Västtrafik do użytku w Göteborgu. Nowy Flexity, lokalnie znany jako M34, to rozszerzona wersja tramwaju M33, który Alstom obecnie dostarcza do Göteborga, a 40 sztuk jest opcją z początkowego kontraktu z 2016 r., umożliwiając Västtrafik zamawianie dodatkowych tramwajów. Oczekuje się, że pierwszy tramwaj M34 wyjedzie na tory w Göteborgu do końca 2023 roku, a ostatni zostanie dostarczony w 2026 roku.

"Alstom z dumą dostarcza nowe wagony do Göteborga. Kultowy design nowoczesnych tramwajów Flexity poprawi estetykę miasta, a wygodniejsze wnętrza poprawią wrażenia z podróży pasażerów. Tramwaje pomogą również Göteborgowi stać się bardziej zrównoważonym, zapewniając atrakcyjną alternatywę transportową dla samochodów. Chcielibyśmy podziękować firmie Västtrafik za nieustające zaufanie" - powiedział Rob Whyte, dyrektor generalny Alstom Nordics. 

Alstom produkuje M34 wspólnie ze swoim partnerem Kiepe-Electric. Kiepe-Electric dostarczy wszystkie części elektryczne tramwajów, a Alstom część mechaniczną. Jednym z wyników bliskiej współpracy inżynierów z Kiepe-Electric i Alstom jest wyjątkowa wydajność różnych układów hamulcowych, dzięki której zarówno operator, jak i pasażerowie mogą komentować wyjątkowo komfortową jazdę tramwaju.

Nowy tramwaj Flexity pomieści o 50 procent więcej pasażerów

Nowy model Flexity M34 może pomieścić 319 pasażerów, czyli o 50 procent więcej niż poprzedni model M33. Dodatkowe tramwaje zaspokoją ogromne zapotrzebowanie Göteborga na nowe tramwaje, ponieważ modele M33 i M34 zastąpią starzejące się modele M28 i M29, które są obecnie używane.

Najnowocześniejsze tramwaje Flexity są zaprojektowane tak, aby sprostać warunkom torowym i pogodowym miasta, a ich najnowocześniejsza technologia zapewni pasażerom bezpieczną i stabilną podróż. Niskopodłogowe wejście do Flexity ułatwia wsiadanie, a 45-metrowe tramwaje będą miały dużo miejsca zarówno dla wózków dziecięcych, jak i pasażerów na wózkach inwalidzkich. Konstrukcja spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa, a także wymagania Göteborga dotyczące przyjaznego dla środowiska transportu publicznego

Innowacyjne tramwaje

Wielokrotnie nagradzanej konstrukcji tramwaju Flexity towarzyszy innowacyjna technologia i ekologiczna doskonałość. Tramwaje Flexity jako pierwsze w branży połączyły w 100% technologię niskopodłogową z konwencjonalnymi wózkami kołowymi i mogą być wyposażone w pierwszy na świecie homologowany system wspomagania wykrywania przeszkód (ODAS) w celu zwiększenia bezpieczeństwa czynnego. Koncepcja modułowa w połączeniu ze sprawdzonymi i niezawodnymi elementami konstrukcyjnymi sprawia, że ​​tramwaje Flexity są idealnym rozwiązaniem dla różnorodnych potrzeb klientów, od klimatu tropikalnego po klimat zimowy, a także dla mniejszych lub większych pojemności. Z ponad 30-letnim doświadczeniem, ponad 5000 tramwajów Flexity zostało zamówionych lub jest już z powodzeniem eksploatowanych w 70 miastach na całym świecie.

Alstom, pionier zrównoważonego transportu

Alstom jest zaangażowany w kilka dużych projektów tramwajowych na całym świecie. Tramwaje są przyjazne dla środowiska, zorientowane na miasto, wygodne, wydajne i ciche, a także oferują dużą przepustowość. Napędzane są energooszczędnymi silnikami elektrycznymi i nie emitują szkodliwych spalin.

Alstom jest pionierem w zakresie kilku rozwiązań w zakresie zrównoważonej mobilności, zgodnych z jego ambicją ułatwienia globalnego przejścia na systemy transportu niskoemisyjnego. Na przykład 24 sierpnia Alstom zademonstrował pierwszy na świecie pociąg pasażerski napędzany wodorem, Coradia iLint, w Östersund w Szwecji. To rozwiązanie mobilności o niskiej emisji dwutlenku węgla jest zasilane wodorowym ogniwem paliwowym, które wytwarza energię elektryczną do napędu.

Dostarczając szwedzkim kolejom ponad 1000 pociągów, Alstom jest największym dostawcą na szwedzkim rynku kolejowym. Alstom ma również kilka dużych kontraktów na konserwację i oferuje ją w 19 lokalnych magazynach, z których te w Motala i Västerås specjalizują się w ciężkich pracach konserwacyjnych i remontach. Firma jest również liderem we wdrażaniu ERTMS w Szwecji, zarówno na pokładach, jak i przytorowych, oraz dostarcza znormalizowany krajowy system ruchu dla Szwedzkiej Administracji Transportu.

Źródło tekstu: alstom.com/Serwis Kolejowy


Podziel się

Najczęściej czytane

Kontakt

Redaktor naczelny
Mateusz Wójtowicz
naczelny@serwiskolejowy.pl
Ul. Dąbrowskiego 6
87 - 100 Toruń
magnifiercross
Napisz do nas! linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram