fbpx
Źródło: cpk.pl

Luty 2022

24

11:02:35

Škoda Transportation: inspekcja produkcji pociągów dla łotewskiego klienta

Škoda Transportation Group zaprezentowała produkcję nowych jednostek elektrycznych dla łotewskiego klienta Pasažier vilciens. Na prezentację przybyli również przedstawiciele klienta oraz minister transportu Łotwy.

Źródło: skoda.cz

Wiodący europejski producent pojazdów komunikacji miejskiej produkuje obecnie 32 nowoczesne pociągi czterowagonowe, które bazują na udanych pociągach RegioPanter. Z powodzeniem jeżdżą już na czeskich i słowackich torach, a Škoda wkrótce rozpocznie produkcję nowej serii w Estonii. Skoda Transportation Group należy do grupy PPF.

"Modernizacja floty to jeden z kluczy do tego, by transport publiczny stał się jeszcze bardziej popularny. Mamy zaszczyt być firmą, która po 30 latach dostarczy nowe pociągi elektryczne na Łotwę. Wierzę, że klienci będą zadowoleni z nowoczesnego i ekologicznego transportu i w przyszłości będą jeździć naszymi pojazdami" - powiedział Didier Pfleger, dyrektor generalny Škoda Transportation Group.

"Nowe pociągi to bardzo wyczekiwane wydarzenie na Łotwie, więc cieszę się, że produkcja pociągów jest w końcowej fazie i wkrótce rozpoczną się testy – najpierw w Czechach i na Słowacji, a potem na Łotwie. Wreszcie jesienią będzie można zacząć z nich korzystać w transporcie pasażerskim" – skomentował łotewski minister transportu Tālis Linkaits. "Pasażerowie z Łotwy od dawna zasługują na wygodne i nowoczesne pociągi, więc to wydarzenie jest nie tylko historyczne, ale być może można by je nazwać rewolucyjnym. Dojazd do tych pociągów nie był łatwy, ale Łotysze mają takie powiedzenie – dobre rzeczy przychodzą powoli, więc jesteśmy zadowoleni i mamy nadzieję" – dodał minister.

Źródło: skoda.cz

"Każda nowa era przynosi nowe wyzwania i próby. Tak długo czekaliśmy na te nowe pociągi elektryczne, że miło jest je dziś zobaczyć w całkowicie realnej i widocznej formie. To wszystko osiągnęliśmy pomimo wszystkich trudności i trudnych sytuacji na świecie. Razem z naszym partnerem, Grupą Škoda, pracowaliśmy niestrudzenie, aby dzisiaj zobaczyć owoce naszej wspólnej pracy. Wierzę, że gdy połączymy siły, możemy dokonać wielkich rzeczy. Te nowe pociągi mają nie tylko bardzo symboliczne przesłanie, ale również przybędą na Łotwę, aby zaprezentować zupełnie nowy standard jakości, na który nasi pasażerowie na Łotwie czekali od lat"- powiedział Rodžers Jānis Grigulis, dyrektor generalny Pasažieru vilciens.

Jednostki elektryczne dla Pasažier vilciens oparte są na RegioPanters, które są produkowane przez Škodę na rynek czeski i słowacki. Ponadto te nowe pociągi są zoptymalizowane pod kątem kolei łotewskich i zgodnie z wymaganiami klientów są nastawione na najbardziej wydajną eksploatację - niska waga, odzyskiwanie energii za pomocą superkondensatorów. Ponadto pasażerowie mogą spodziewać się nowoczesnego wnętrza, wygodnego dostępu dla wózków inwalidzkich, przejrzystego systemu informacyjnego i wygodnych foteli.

W zakładzie Škoda Transportation Group w Ostrawie trwają obecnie końcowe testy elektrostatyczne pierwszego egzemplarza, a łącznie 13 pojazdów jest w trakcie lakierowania i montażu. W spawalni i w centrum obróbczym powstaje kolejnych 18. Pierwszy pociąg powinien zostać całkowicie zmontowany pod koniec marca, a następnie pociąg zostanie ożywiony elektrycznie na torze testowym w zakładzie Škoda Transportation w Pilźnie.

Kontrakt, który Škoda Transportation Group podpisała z łotewskim przewoźnikiem w lipcu 2019 roku, obejmuje oprócz dostawy trzydziestu dwóch nowoczesnych jednopokładowych czterosamochodowych jednostek do transportu podmiejskiego, ich konserwację, części zamienne i szkolenie. Całkowita wartość kontraktu to 240 mln euro.

Nowe pociągi będą kursować głównie na liniach z Rygi do Aizkraukle, Tukumsu, Skulte i Jelgavy. Oprócz dostarczania pociągów grupa będzie również współpracować z lokalnymi firmami w celu uruchomienia pociągów oraz zapewnienia dalszego serwisu i konserwacji przez cały okres eksploatacji pojazdu, który wynosi co najmniej 35 do 40 lat.

PODSTAWOWE PARAMETRY TECHNICZNE URZĄDZENIA

Harmonogram podróży: 2 „Bo” + 2 „2” + Bo „2” + Bo „2”

Szerokość toru: 1 520 mm

Długość zestawu: 109 820 mm

Ilość samochodów w zestawie: 4

Długość szafy: G: 27 210 mm P / M: 25 790 m

Szerokość szafki: 3430 mm

Wysokość szafki: 4575 mm

Wysokość podłogi od TK: 600 mm

Ilość miejsc: 436

Liczba stojących: 454

Liczba wózków inwalidzkich: 2

Moc zainstalowana: 6 × 500 kW

Prędkość maksymalna: 160 km/h

Znamionowe napięcie styku: 3 kV

Źródło tekstu: skoda.cz/Serwis Kolejowy


Podziel się

Najczęściej czytane

Kontakt

Redaktor naczelny
Mateusz Wójtowicz
naczelny@serwiskolejowy.pl
Ul. Dąbrowskiego 6
87 - 100 Toruń
magnifiercross
Napisz do nas! linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram