PKP wprowadziły udogodnienia w obsłudze obywateli Ukrainy, którzy przybywają na stołeczny Dworzec Centralny. Przeniesienie strefy gastronomicznej do ogrzewanego namiotu pozwoliło na zwiększenie powierzchni dla osób oczekujących w hali głównej.
Dla jak najlepszej obsługi pasażerów przybywających z Ukrainy na stołeczny Dworzec Centralny, kolejarze wspólnie ze służbami wojewody, KGHM we współpracy z organizacjami pomocowymi wprowadziły zmiany w funkcjonowaniu obiektu i jego najbliższego otoczenia. Najważniejsze udogodnienia to:
- rozstawienie obok dworca ogrzewanego namiotu KGHM, w którym są wydawane posiłki i napoje oraz zapewnione zostały miejsca do siedzenia i spożywania posiłków,
- udostępnienie (przez Urząd Miasta) dodatkowych przenośnych toalet na parkingu przy dworcu,
- wyznaczenie parkingu dla zaopatrzenia wolontariuszy,
- utworzenie punktu medycznego w holu głównym dworca (wydzielone pomieszczenie),
- wyznaczenie na antresoli strefy odpoczynku (strefa ciszy) dla osób dłużej oczekujących,
- wyznaczenie na I piętrze wydzielonej strefy dla kobiet z dziećmi,
- utworzenie zarządzanej przez służby wojewody strefy informacyjnej (przy filarach w holu głównym), w której znajdują się: informacja ogólna, informatorzy PKP Intercity (rozkład jazdy pociągów), wolontariusze, tłumacze, operatorzy telefonii komórkowych (karty SIM),
- zwiększenie przepustowości bezpłatnego Wi-Fi na dworcu.
Ponadto przedstawiciele PKP S.A. uzgodnili z harcerzami przejęcie przez nich roli koordynatorów działań wolontariuszy. Harcerze prowadzą rejestrację wolontariuszy i przydział zadań.
Więcej informacji o pomocy obywatelom Ukrainy na dworcach PKP znajduje się na:
PL: https://www.pkp.pl/pl/pkp-aktualnosci/3146-pomoc-dla-obywateli-ukrainy-na-dworcach-przemysl-glowny-i-chelm
UA: https://www.pkp.pl/pl/pkp-aktualnosci/3147-2022-02-26-00-31-41
Źródło tekstu: pkp.pl/Serwis Kolejowy