fbpx
Źródło: alstom.com

Marzec 2022

10

9:03:00

Alstom z umową ramową na udział w projektowaniu i wdrażaniu ERTMS w czterech włoskich regionach

Alstom, światowy lider w dziedzinie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, ogłosił podpisanie umowy ramowej o wartości 124 mln EUR z Rete Ferroviaria Italiana (FS Italiane Group) na opracowanie projektu i wdrożenie ERTMS (Europejskiego Systemu Zarządzania Transportem Kolejowym) - najbardziej zaawansowany obecnie system nadzoru i kontroli pociągów - w czterech włoskich regionach.

Przetarg przyznany firmie Alstom przez RFI stanowi pierwszy krok w projektach technologicznych finansowanych przez KPR i jest częścią większego przetargu o wartości ok. 500 mln euro na zaprojektowanie i budowę ERTMS (Europejskiego Systemu Zarządzania Transportem Kolejowym) na 700 km linii kolejowych na Sycylii, Lacjum, Abruzji i Umbrii. Prace będą prowadzone przez grupę firm kierowaną przez Hitachi Rail oraz wykonawców Alstom Ferroviaria i Ceit, utworzoną jako tymczasowe stowarzyszenie.

Alstom będzie zarządzał projektem wykonawczym i budową najnowszego systemu sygnalizacji ERTMS Baseline 3 Level 2 z GSM-R i ACCM na odcinkach, za które odpowiada, przy wsparciu firmy CEIT jako partnera w działalności stoczni. System zaproponowany przez Alstom spełnia techniczne specyfikacje interoperacyjności wymagane przez Unię Europejską i CENELEC standardy bezpieczeństwa kolei, gwarantujące najwyższy i najbardziej restrykcyjny wymóg bezpieczeństwa.

"Jesteśmy dumni, że zostaliśmy wybrani przez RFI do pierwszego projektu kolejowego finansowanego w ramach Planu Odbudowy i Odzyskiwania. Obecnie 30% linii ERTMS poziomu 2 eksploatowanych w Europie jest dostarczanych przez Alstom, co pokazuje, że nasza firma jest światowym liderem w dziedzinie. Dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni z wkładu, jaki nasza firma, lider w dziedzinie zrównoważonej i inteligentnej mobilności, wniesie do Włoch. Pierwszy duży krok w kierunku ekologicznej transformacji". - wyjaśnił Michele Viale, dyrektor generalny Alstom Italia oraz prezes i dyrektor generalny Alstom Ferroviaria.

W nową technologię zostanie wyposażonych w szczególności około 480 km torów na Sycylii, 150 km dawnej linii kolejowej Umbra Central i 80 km linii Roccasecca – Avezzano.

Interwencje te stanowią 50% pierwszego celu wskazanego przez Unię Europejską dla realizacji projektów technologicznych finansowanych z KPR, które wyposażą 1400 km linii kolejowych w system ERTMS do grudnia 2024 roku. Plan, który przewiduje blisko 3 mld euro na wdrożenie tej technologii na ponad 3400 km sieci do 2026 r., zgodne z celem RFI, jakim jest zainstalowanie systemu na wszystkich 16700 km linii.

ERTMS to system zarządzania ruchem kolejowym w Europie. Duży projekt przemysłowy realizowany w Europie, którego głównym celem jest usprawnienie transportu kolejowego, zwiększenie działalności i zwiększenie konkurencyjności. ERTMS zapewnia interoperacyjność krajowych systemów kolejowych, obniżając koszty zakupu i utrzymania systemów sygnalizacji oraz zwiększając prędkość pociągów i przepustowość.

Źródło tekstu: alstom.com/Serwis Kolejowy


Podziel się

Najczęściej czytane

Kontakt

Redaktor naczelny
Mateusz Wójtowicz
naczelny@serwiskolejowy.pl
Ul. Dąbrowskiego 6
87 - 100 Toruń
magnifiercross
Napisz do nas! linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram