kwiecień 2022
05
9:04:00
Alstom, lider w dziedzinie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, podpisał kontrakt z niemiecką firmą DB Regio AG (DB) na dostawę 29 elektrycznych zespołów trakcyjnych Coradia Stream. Pociągi będą kursować na liniach RE50 (Frankfurt – Fulda – Bebra) i RB51 (Frankfurt – Wächtersbach) od grudnia 2025 roku.
"Po kontrakcie udzielonym przez LNVG na węzeł ekspresowy Brema/Dolna Saksonia w 2021 roku oraz kontrakcie z DB Regio na podsieć Main-Weser pod koniec ubiegłego roku, jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że przekonaliśmy również DB swoją ofertą Coradia Stream HC trenuje na liniach RE50 i RB51" – powiedział Müslüm Yakisan, prezes regionu Alstom DACH. "To po raz kolejny pokazuje, że nasza najnowocześniejsza koncepcja dużej przepustowości doskonale spełnia dzisiejsze potrzeby w zakresie mobilności regionalnej w Niemczech". - dodał.
Coradia Stream HC zapewnia pasażerom wysoki poziom komfortu. Posiada czteroosobowe przedziały z dużymi stołami w pierwszej klasie i małymi stolikami naściennymi w drugiej klasie. Gniazda elektryczne przy siedzeniach i bezpłatna sieć WLAN są również standardem. Coradia Stream High-Capacity została zaprojektowana tak, aby zapewnić bezbarierowy dostęp do wszystkich drzwi na większości stacji. Jest to możliwe dzięki jednolitej wysokości deskowania 600 milimetrów. Pociąg oferuje również 30 miejsc parkingowych dla rowerów.
"Nowe elektryczne piętrowe pociągi wieloczłonowe przyspieszają szybciej. Pozwala to na skrócenie czasu, skracając czas podróży RE50 między Frankfurtem a Fuldą średnio o osiem minut. W przyszłości RE50 będzie kursował nawet do Bebry co w godzinach szczytu. Dzięki poszerzonemu zakresowi usług i wysokiemu poziomowi komfortu podróżowania te nowe pojazdy sprawią, że lokalny transport w Kinzigtal stanie się znacznie bardziej atrakcyjny dla pasażerów" – powiedział Maik Dreser, Prezes Zarządu Regionalnego DB Regio Mitte .
"Te nowe pociągi umożliwią nam zaoferowanie ponad 1080 miejsc między Frankfurtem a wschodnią Heską w godzinach szczytu oraz 840 miejsc w normalnych godzinach w porównaniu z poprzednimi 720" - powiedział dyrektor zarządzający Rhein-Main-Verkehrsverbund, prof. Knut Ringat. "Ponadto pociągi oferują większy komfort dzięki gniazdkom elektrycznym przy siedzeniu i przy stolikach, a także bezpłatnej sieci WLAN. Dzięki połączeniu większej przestrzeni, większego komfortu i szybszych podróży, nasi pasażerowie czerpią znaczne korzyści z nowych pojazdów Alstom. oczekuje się, że pociągi w Kinzigtal wejdą do eksploatacji od grudnia 2025 r., a między Frankfurtem, Centralną Heską i Kassel nawet rok wcześniej." - dodał.
DB Regio będzie nadal obsługiwać linie RE50 i RB51 po zmianie rozkładu jazdy planowanej na 14 grudnia, 2025, w następstwie zaproszenia do składania ofert przez Rhein-Main-Verkehrsverbund i Nordhessischer Verkehrsverbund. Alstom wyprodukuje pociągi dla kolei Kinzig Valley w Salzgitter. Biuro projektowe z zarządzaniem projektami i umowami, walidacją i uruchomieniem, dokumentacją i szkoleniami będzie również w Niemczech.
Asortyment Coradia firmy Alstom spełnia dzisiejsze wymagania w zakresie transportu regionalnego i międzymiastowego, wykorzystując pociągi eksploatowane od ponad trzydziestu lat. Do tej pory Alstom sprzedał na całym świecie ponad 3300 pociągów Coradia. Kilka krajów europejskich, w tym Dania, Francja, Niemcy, Holandia i Włochy, już korzysta z ich wydajności i komfortu. Gama Coradia oferuje trakcję elektryczną i wysokoprężną, a także inne innowacyjne rozwiązania bezemisyjne, takie jak trakcja akumulatorowa i zasilana wodorem, dla linii niezelektryfikowanych.
Źródło tekstu: alstom.com/Serwis Kolejowy