fbpx
Źródło: mobility.siemens.pl

kwiecień 2022

13

12:04:43

Siemens Mobility zmodernizuje metro w brazylijskim São Paulo

Firma Siemens Mobility otrzymała od ViaMobilidade dwa zamówienia na rozbudowę i modernizację sieci metra w São Paulo. Siemens Mobility wyposaży linię 8 w zautomatyzowany system sygnalizacji oraz zainstaluje nowe systemy elektryfikacji i zasilania trakcji zarówno na linii 8, jak i 9. Odnowienie obu linii zapewni większą dostępność, usprawni działanie, zwiększy zrównoważony rozwój oraz poprawi komfort podróżowania pasażerów. 

Linia nr 8 o długości 41 km ma 22 stacje, przebiega przez sześć gmin regionu metropolitalnego São Paulo i jest obsługiwana przez flotę 36 pociągów. Dziennie korzysta z niej około 500 000 pasażerów. Linia 9 o długości 31,8 km ma 18 stacji i dysponuje flotą 36 pociągów, a dziennie przewozi 600 000 pasażerów. 

"Nasze inwestycje w linie 8 i 9 zaowocują bardzo pozytywnym modelem dla metropolitalnego transportu kolejowego. Cieszymy się, że Siemens Mobility będzie nadal wnosić znaczący wkład w modernizację naszej sieci" - powiedział Francisco Pierrini, dyrektor generalny ViaMobilidade

"Kompleksowa modernizacja sygnalizacji i elektryfikacji zapewni liniom ViaMobilidade 8 i 9 najnowocześniejszą technologię, która poprawi dostępność i niezawodność systemu, a także poprawi ogólne wrażenia pasażerów w São Paulo" - powiedział Andreas Facco Bonetti, dyrektor generalny Siemens Mobility w Ameryce Łacińskiej.

Dla linii 8 Siemens Mobility zaprojektuje, dostarczy i wdroży automatyczny system sygnalizacji, obejmujący m.in. system Westrace MKII w rejonie stacji Osasco, Presidente Altino i Imperatriz Leopoldina. Na stacji Barra Funda zostaną również przeprowadzone prace modernizacyjne torów. Na obu liniach Siemens Mobility wdroży szereg ulepszeń, które obejmą realizację kompletnego systemu elektrycznego niezbędnego do funkcjonowania i obsługi linii 8 i 9 sieci kolejowej regionu metropolitalnego São Paulo. 

Firma Siemens Mobility od wielu lat jest dostawcą technologii w Brazylii. Obejmowały one projekty sygnalizacji dla czwartej linii metra w São Paulo (UTO, GoA4) oraz dla dwóch naziemnych linii metra (GoA2) w Salvador da Bahia, a także system sieci trakcyjnej 3kV.

Źródło tekstu: siemens.mobility.com/Serwis Kolejowy


Podziel się

Najczęściej czytane

Kontakt

Redaktor naczelny
Mateusz Wójtowicz
naczelny@serwiskolejowy.pl
Ul. Dąbrowskiego 6
87 - 100 Toruń
magnifiercross
Napisz do nas! linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram